wtorek, 31 marca 2015

Agata Christie - "Śmierć w chmurach"




Wspaniały kryminał. Zachęcam do czytania wszystkich książek tej autorki. Opowiadają one o przygodach głównego bohatera którym jest Herkules Poirot. Sama nie przepadam za kryminałami, jednak jeżeli chodzi o książki tej autorki to naprawdę mi się podobają. Najlepsze jest to, że w trakcie zagłębiania się w fabułę jako czytelnicy sami dajemy swoje typy odnośnie rozwiązania morderstwa. W tej książce poznajemy różnych ciekawych bohaterów. Często można zobaczyć czym tak naprawdę kierowaliśmy się w typowaniu winnego. Ja osobiście pod koniec książki byłam bardzo zdziwiona, że wskazany przeze mnie morderca okazał się być czysty jak łza. A osoba, która nawet nie przyszła mi do głowy, bo wydawała się być spokojna mogła dopuścić się takiej strasznej zbrodni. 
Jeśli chodzi o główny wątek w tej książce jak sam tytuł wskazuje będzie to śmierć w chmurach. W samolocie którym akurat leciał nasz Herkules Poirot dochodzi do zbrodni. Jedna z pasażerek ginie. Wszyscy tak naprawdę ma pokładzie są podejrzani, wszyscy łącznie z Herkulesem. Podejmuje się on rozwiązania zagadki chociażby po to, aby oczyścić samego siebie. Jednak będzie miał mnóstwo roboty. Musi prześwietlić dwóch archeologów, biznesmena, pisarza, lekarza, fryzjerkę, dentystę, nawet arystokratkę i jej towarzyszkę oraz dwóch stewardów. Czeka go sporo pracy. Jednak nie na darmo Poirot jest nazywany światowej sławy belgijskim detektywem.
Moja ocena:
7/10

3 komentarze:

  1. Nie licząc "Klątwy starej stróżki", nie czytałam żadnej książki Agathy Christie. Nie przepadam za kryminałami, chociaż być może w końcu się przekonam. Chociaż na razie mam sporo innych książek do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Miałam troszkę obowiązków. Blog zmartwychwstaje. Możliwe, że powstanie drugi, na którym sama będę pisać. Serdecznie zapraszam do czytania.

      Usuń